dilluns, 20 d’octubre del 2014

SÍNTESI DEL DEBAT

Bones companys/es:
La meva participació al debat ha estat des del bàndol vermell, la posició sociodeterminista. He fet les meves aportacions al Fil Canvis de la carpeta La Ciència i la Tecnologia a l’Escola i al Fil “La intel·ligència de la nevera” de la carpeta amb el nom nevera_fracture.
a)    Frase amb idees noves que m’han sorprès:
Entre tantes frases i reflexions tan interessants he volgut destacar la que ens aporta la companya Gracia Sonia Jiménez. Ja el títol del seu missatge em va agradar: “Canvis en les institucions educatives per assolir persones amb competències ajustades a les noves demandes de la societat actual”, ja que reflexa molt la idea d’educar a alumnes capaços d’ensortir-se en el seu futur laboral i en la seva vida social com a adult. Més en concret, la frase a destacar i la qual comparteixo 100%: Hem de tenir molt clar que hi ha d’haver canvis i amb l’ús de les TIC podrem realitzar una educació més individualitzada, més flexible, accessible, a distància i interactiva (…)No és només un canvi tecnològic , es evident que la tecnologia ajuda al canvi i és un recurs més per a l’aprenentatge i per fer competents als alumnes. L’objectiu de fer servir la tecnologia com a un recurs més és clau per fer més atractius els aprenentatges als alumnes i per motivar al mestre/a. I és què hem de ser realistes, crec que avui dia dominar les noves tecnologies és igual de rellevant que aprendre idiomes per poder accedir a un lloc de treball, és per aquesta creença el motiu pel qual m’ha costat defensar el bàndol vermell en aquest fil…
b)   Valoració de la meva participació:
La meva participació ha constat d’un missatge d’argumentació al Fil “intel·ligència de la nevera” a favor dels països del sud i un de contrargumentació, és a dir,  negant les conclusions d’un dels companys del bàndol verd aportant més recolzament a la meva conclusió  de l’antic missatge d’argumentació. El tercer missatge ha sigut d’argumentació al “Fil Canvis” i finalment estic realitzant aquest com a síntesi del debat.
Per realitzar la meva autoavalució seguiré els criteris de la guia del debat:

  • Claredat expositiva: penso que he argumentat i contraargumentat de manera clara tot explicant les premisses exposades  i fent ’ús de la lletra negreta i la subratllada tal i com s’havien de redactar els missatges.
  • Relació de conceptes: he intentat basar-me amb arguments sòlids i fonamentats en els documents obligatoris per a realitzar el debat. M’ha sigut més fàcil argumentar en el Fil “Inintel·ligència de la nevera”, que en fil “Canvis”, ja que no m’he vist capaç de contraargumentar als meus companys de l’altre bàndol, quan em disposava a fer-ho sempre em sortien argument a favor d’ells…En quant a les propostes de discussió del material i del professor, he de comentar que hi havia tants fils que no sabia quin escollir ja que tots m’interessaven per una cosa o altra i el material a treballar en cada un també era molt profitós
  • Aprofundiment en els continguts: he partit del document del fil corresponent, i consultant altres documents i fonts. Cada aportació que he fet ha tingut un valor diferent: provocacions fent servir una frase d’un company de l’altre bàndol per argumentar a favor del meu bàndol i per sintetitzar des del pensament sociodeterminista.
  • La distribució en el temps: he respectat el nombre d’intervencions, i també la distribució del temps amb uns 3-4 dies de diferencia entre un missatge i l’altre, d’aquesta manera m’ha servir per poder preparar-me el següent missatge i per poder llegir i analitzar les intervencions del altres companys.
  • Capacitat de síntesi: he intentat ser correcta formalment i expressiva.

c)    Destacar un o dos companys per la seva participació:
En el Fil Canvis he de destacar la participació de Eva Carmen Delgado Gràcia per la seva exposició d’arguments i el seu contingut. I en el Fil La Intel·ligència de la nevera també he de destacar la participació de la mateixa companya ja que, tot i estar molt convençuda dels meus arguments, ella ha sigut la que més m’ha fet reflexionar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada